S-10 WBS Steelguitar E9 tuning switchable to C6
Bought an old used rare japanese ZOOM AIDEAN Solid state amp.
Love it !
Deep warm low tones and brilliant fast high tones like a Fender Twin amp.
Really tube like tone.
The amp is light and the price was almost a gift ;-)
Ich bin sehr happy diese seltenen Boxen endlich gefunden zu haben.
Ein guter Steelkollege und Freund hat sie mir in sehr gepflegtem Neuzustand verkauft !
Wenn kleines Equipment gefragt ist, betreibe ich die Peavey E112 Box mit dem Gallien & Krueger MB200 Bassamp. Gutes Ergebnis.
Mono oder Stereo
Mit der richtigen Endstufe betrieben, klingen diese Boxen traumhaft.
Hello Steelplayers,
Most I play a
ZUM Pedalsteelguitar
built in USA in the late 80's.
Doubleneck E9/C6
Setup: 8 Footpedals, 8 Kneelevers
Easy action, good sounding, high quality instrument
Peavey MX VTX Series Combo
Peavey Nashville 112
Peavey Session 400 Limited
Peavey Nashville 1000
Peavey DPC Poweramp
Peavey Nashville 400 Combo (1x15"Speaker)
Peavey Session 500 Combo (1x15"Speaker)
Evans SE 200 Combo (1x10"Speaker)
MB 200 Gallien Krueger
Soundprocessors
Mesa Boogie Studio tube Preamp
Behringer tube preamp
ART DST Eighty/Eighty Stereo-Poweramp Tubeamp with great Multieffects
Korg Pandora PX4 und PX4D
Cabinets
Peavey E112 Cabinets 1x12
Evans Cabinet 1x15"
Cush Cabinets left/right, 15" Speaker
Thomann Stereocabinet 2x12" Cabinet
Distortion
Rat Stompbox and some others
Quelle: Gitarre & Bass 10/97
"Der TransFex Pro 212s basiert auf purer Halbleitertechnologie, sein Herz ist die programmierbare TransFex-Vorstufe mit integriertem Multieffekt-Prozessor, die hinsichtlich Features, Aufbau und Bedienung zu 99 % dem Peavey TubeFex entspricht. Da wir das 19"-Gerät und dessen umfangreiche Möglichkeiten schon in G&B Ausgabe 03/97 ausgiebig unter die Lupe genommen haben, möchte ich an dieser Stelle nur noch auf Unterschiede eingehen. Während im TubeFex zwei 12AX7-Röhren maßgeblich an der Klangformung beteiligt sind, sucht man solche im TransFex vergebens. Hier setzt der amerikanische Hersteller also voll auf Röhrensimulation. Auch die Stereo-Endstufe des TransFex basiert auf der TransTube-Schaltung. Zusätzlich zur äußerst variabel einsetzbaren Stereo-FX-Loop steht mit Preamp-Out-L/R und Power-Amp-In-L/R eine weitere „Schnittstelle" zur Direktabnahme, als weitere Stereo-Loop o. ä. zur Verfügung"
For very small gigs and difficult flight situations , I use follow light equipment:
SGI Steelguitar (japan Fuzzy Exel)
Singleneck E9 Woodneck and aluminium
Setup: 3 Footpedals, 4 Kneelevers
SGI Steelguitar (japan Fuzzy-Exel)
Doubleneck E9/C6 Woodneck and aluminium
Setup: 8 Footpedals, 4 Kneelever
Evans SE200 Very light powerful and a warm, big sound.
Peavey Nashville 400 great amp
Peavey Session 500
Peavey Transfex Pro 212 Stereo Combo
Peavey Transfex Pro 212 Head
ART 80/80
Peavey 208 small and light Stereo Amp
ELK 30, Watt Amp
JCH Steelguitar
Doubleneck E9/C6
Setup: 10 Footpedals, 9/10 Kneelevers
Also I own a collector-piece of history instrument:
The orig. John Hughey Steelguitar.
John played worked with many famous People like Conway Twitty, Vince Gill..
He used this instruments for many famous recordings like Vince Gill-"Pocket full of gold" album for example Song "Look at us" and many others.
He played the JCH steelguitar on tour for Vince many Years. I got a copy with Vince and John and the JCH Steelguitar live from Austin City Limits.
My JCH is build about 1970. It was one of the first guitars Jimmy Crawford and John Hughey started the production together most out of Emmons steel Parts as Jimmy and John told me.